Меню



Посилання

Ви раді, що навчання почалося?
Усього відповідей: 179

Метод. порадник ст.3

ВИДИ РОБОТИ НАД ТЕКСТОМ.

 

1.         Читання тексту вчителем.

2.         Читання учнями вголос.

3.           Напівголосне читання.

4.            Мовчазне читання.

5.            Вибіркове читання.

6.          Вибіркове читання з малюнками.

7.          Вибіркове читання з питаннями.

8.          Читання в особах.

9.             Читання "ланцюжком".

10.           Словникова робота.

11.            Дати повні відповіді на питання до тексту, зачитати їх.

12.            Доповнення тексту розповіддю.

13.            Скласти кінцівку до даного початку.

14.            Скласти початок розповіді за даною кінцівкою.

15.            Складання плану до тексту.

16.            Поділ тексту на частини і підбір заголовків.

17.            Складання плану до окремих частин тексту.

18.            Читання на одній ноті.

19.            Чергування головного імовчазного читання.

20.            Читання із зміною темпу.

21.            Читання-гудіння.

22.            Інтонаційне читання.

23.            Читання виду "Пташиний базар".

24.            Читання частини тексту, що найбільше сподобалось.

25.            Читання уривку, що викликає сум, радість, співчуття.

26.            Читання опису.

27.            Читання характеристики героїв.

28.            Зачитати рядки, де виражається ставлення автора до героя.

29.            Зачитати питальні (окличні) речення.

30.            Читання тексту з поміткою незрозумілих слів.

31.            Читання тексту з першою закритою буквою у слові.

32.            Читання тексту з пропущеними словами.

33.            Читання за смужкою.

34.            Емоційне читання із зміною голосу.

35.           Читання виділених частин тексту.

36.            Відшукування рядків та їх читання за даним планом.

37.            Читання рядків, де виражена головна думка твору.

38.            Читання в темпі скоромовки.

39.            Читання під музику.

40.            Читання абзацами.

41.            Читання з поясненням незрозумілих слів та понять.

42.            Читання діалогів.

43.            Читання образних слів та виразів.

44.            Читання тексту з відривом від книги.

45.            Читання напіввідкритого тексту.

 

ВИКОРИСТАННЯ ІГОР ТА ВПРАВ НА УРОКАХ МОВИ ТА ЧИТАННЯ.

 

         Як організувати процес пізнання, щоб в очах малюка не згасав вогник допитливості, щоб навчання стало для нього натхненною, захоплюючою працею.

         Адже не секрет, що діти сьогодні потрапляють до школи майже не володіючи рідною мовою.

         Сучасна українська літературна мова, рідне українське слово тільки зараз зазвучало на повну силу. Бо нема народу байдужого до рідної мови, до своєї землі, тієї, на якій він народився й живе. Батьківська хата, материнська мова, бабуситна пісня, рідна земля-словосполучення з величезним емоційним зарядом.

         Нині актуально звучать слова О.Олеся.

                   В землі віки лежала мова

                   І врешті вибилась на світ.

                   О мово, ноче колискова!

                   Прийми мій радісний привіт.

                   Навік пройшла пора безславна…

                   Цвіти і сяй, моя державна…

         Дидактичні ігри мають велике значення для розвитку мовлення і мислення учнів. В ігровій діяльності діти привчаються до аналітико-сиснтетичної роботи над словом і реченням; активізується, пошир.ється їхній лесичний запас, розвивається фонематичний слух, виробляється орфографічна зіркість, поглиблюється інтерес до рідної мови.

         Спонукаючи учнів до самостійності, ініціативи у засвоєнні та закріпленні нового матеріалу, застосування на практиці набутих знань і вмінь, цікаві вправи та ігри з мови можуть бути з успіхом використані  на усіз етапах уроку. Добираємо їх залежно від завдань уроків, знань учнів.

         Для розвитку уваги учнів до звукового складу слова пропонуємо "Мовні загадки", як-то утворити нове слово, замінивши літеру у даному (ніч-піч-річ), додавши, замінивши або відкинувши букви (пора-шпора, шовк-шов-вовк), переставивши літери чи склади (голова-волога, круча-качур).

         Мовні ігри "Склади слова з літер слів".

шкарпеточка ( рак, перо, шпак, точка, пара, Петро, карточка…);

горошиночка (гора, шина, шинок, риночка, корч, нори, шир…);

снігопад         (нога, погін, ніс, сіно, дно, піна, сніг, сніп…).

         Словотворча робота (утвори слова за зразком):

         а) дерево-дерев'яний; слома-?; трава-?; кропива-?; вовна-?; глина-?;

         б) читати-читання; писати-?; шити-?; плавати-?;

         в) добро-добрий; зелень-?; вишня-?; бузок-?; буряк-?; горіх-?; малина-?;

         г) горобець-гороб'ята; соловей-?; голуб-?; ластівка-?.

         Спочатку пояснюємо дітям як відгатати кожен тип  загадок, даємо кілька прикладів, щоб потренувати їх у відгадуванні, а потім уже систематино використовуємо цей матеріал у класній і позакласній роботі.

         Ось кілька прикладів.

         1. Заміни букву, щоб вийшло слово.

З Н-Я частина доби, П-Я грію щозими, з Р – предметом стану я, от вам загадка моя. (Ніч, піч, річ).

         2. Перестав букви, щоб вийшло нове слово: село/осел, лісок-/сокіл/, курча /ручка/, старий /айстри/, кіт /тік/, гава /вага/, марка /рамка/, кури /руки/, гори /роги/, тіло /літо/, банка  /кабан/, сосна /насос/, нора  /рано/.

         3. Буквені загадки.

         Перша у Москві і на Марсі я, і у Мінську теж не остання. (Буква М).

         Знайдете мене у Києві, Каневі, корсуні. (Буква К).

         Запам'ятайте слова із заданим звуком:

Дж

       Джміль ромашці щось на вушко про джмеліві полетів.

       Дикий мак по джентельменськи підслухати не схотів – і голівку відхилив.

Г

                            Гриб у лісі заблудився,

Бо рід мух листом накрився,

Глянув вліво, глянув вправо

І подумав: "Кепські справи"!

А горобчик політав

І листок з грибочка зняв.

                            (Г. Чубач).

Запам'ятай слова вірша з літерою Щ:

 

Щеглі в кущах пищали,

Щоранку усім сповіщали:

" В кущах вітрище свище,

Гуляє страшний Морозище".

                    (Г. Бойко)

Мовна гра "Сплесни в долоні ". Коли почуєш слово із заданим звуком або слово, в якому на письмв треба поставити апостроф, сплесни в долоні.

Пам'ятник, зяблик, здоров'я, полив'яний пшоняна солов'ї, рум'янець, хлоп'я, малятко, реп'ях…

Під час опрацювання теми "Речення" можна також використати різноманітні деформовані тексти, наприклад:

1.     Скласти рядки з відомого вірша.

Кожному учаснику гри дається конверт з картками, на яких склади й окремі слова, з яких треба скласти рядки з вірша (його назву та прізвище автора записано на конверті), як-от:

Рід/мій/ний/край,/ля,/зем/моя/ли

ка/ве/пре/ка!/вели./

("Мій рідний край, моя земля велика-превелика", Н. Забіла, "Вітчизна").

2.     Який знак в кінці речення? Чому?

Кожен учасник гри має сигнальні картки з розділовими знаками: крапкою, знаком питання, знаком оклику.

ШИПШИНА

      

Шипшина важко віддає плоди.

Вона людей хапає за рукава.

Вона кричить: - Людино, підожди!

О, підожди, людино, будь ласкава.

Не всі, не всі, хоч ягідку облиш!

Одна пташина так мене просила"

Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш,

І просто осінь щоб була красива.

                          (Ліна Костенко)

 

3.     Добери підмет. (добирати стійки словосполучення).

 

Випав білий пухнастий …

Розпустила віти білокора …

Над озером стелиться густий …

По гілках ялини стрибали …

Колосилось пшеничне …

 

Завжди існувала проблема вдосконалення навички читання для досягнення мети потрібні дві умови потрібні дві умови:

-         час;

-         вправлення;

Навичка характеризується чотирма якостями:

1)    правильність:

2)    швидкість;

3)    свідомість;

4)    виразність.

 

Дитина навчається добре читати тоді, коли багато читає.

Для вдосконалення навички потрібно заохотити дітей до багаторазового перечитування будь-якого твору.

Для цього необхідно підключити спеціальні вправи, що впливають на основіні предмети читання.

Вона залежить від точності зорового сприймання, від її чіткої вимови, від правильного дихання.

ЗАВДАННЯ.

1. Чітко промовити окремі звуки, склади, слова, словосполучення, речення, скоромвки, прислів'я, приказки, лічилки, коротенькі віршики. З вказівкою місця, де набрати повітря. В різному темпі, з різною силою голосу.

2. Прочитати слово і визначити в них спільну буквенну частину, букви, якими відрізняються слова. Добирання слів з однаковим суфіксом, префіксом, коренем.

 

весна                   човен                            Маша                            білка

весна                   човен                            Даша                            білка

весна                   човен                            Маша                            білка

весна                   човен                            Маша                            білка

весна                   човен                            Саша                            білка

весна                   човен                            Маша                            білка

 

Назад<->Далі

English French German Italian Portuguese Russian Ukrainian
Гість
Рекомендуємо Вам зареєструватися
або
авторизуватись
під своїм логіном та паролем

Гімн гімназії


Вже у коло зібралися діти,
Це Борисполя квіти рясні.
Через море, крізь хмари та вітер
Попливуть наших знань кораблі.
І лунатимуть сонячні марші,
Де не будеш, куди не підеш,
Бо квітуча гімназія наша -
Щирий край без кордонів та меж.
Приспів:

Тож прийдем, юні друзі, навчатись
У дзвінку гімназійну сім'ю,
Щоб батьків, вчителів шанувати
Й Україну любити свою.
На бориспільських світлих просторах
Чути голос ясних перспектив,
Майорить хай наш стяг веселковий
І веде до небачених див.

Після бурі веселка засяє,
А усмішка зігріє вуста.
Хай дорогу в майбутнє безкрає
Нам покаже зоря золота.
І дзвінке золотисте відлуння
Кожен день ми почуємо знов,
Так серця нам виспівують юні-
Вірим в РОЗУМ, НАДІЮ, ЛЮБОВ

Сл. Руденко Т. М.


Прослухати гімн

Тут має бути плеєр...