Меню



Посилання

Звідки ви дізнались про офіційний сайт гімназії?
Усього відповідей: 141

Метод. порадник ст.2

2 КЛАС.

         Читай книгу. Митя йшов зі школи. Зеленіють сади і поля. Наша сім'я живе дружно. Був теплий весняний день. Насунула важка хмара.

РОЗВИТОК АНТИЦИПАТІЇ

 

         У ході читання чітко сприймається текст, що перебуває у зоні ясного бачення. Завдяки периферичному зору частково помічається і текст навколо цієї зони. У процесі читання периферичний зір забігає наперед, нібито готуючи сприйняття для ясного бачення. Помітивши, спіймавши поглядом контури слова, на основі смислу вже сприйнятої частини тексту, читець може здогадуватись, яке слово буде далі і передбачати його. Оце передбачення й називається антиципацією. Розвивати її можна і слід  уже з 1 класу. Бажано практикувати читання тексту, де спочатку даються слова з пропущеними окремими буквами, потім – речення з пропущеними словами: Наприклад, Ма…а, Па…а, пар…а, сні…; Діти читають …, Мороз скував…,Зозуля лунко… . Учні зіставляють записаний на дошці текст з друкованим у підручнику. Самі складають твори мініатюри за малюнком з подальшим написанням і прочитанням його.

 

ОБЛІК ТА КОРИГУВАННЯ ШВИДКОСТІ ЧИТАННЯ.

 

         Систематичний облік (контроль) і коригування швидкості цього вміння, проведення конкурсів на кращого читця, заучування напам'ять віршів, правильна організація позакласного читання-фактори, що позитивно впливають на вироблення техніки.

         На уроках читання учні мають опанувати прийоми різноманітних видів цього уміння; беззвучне (з гальмуванням внутрішнього проговорювання), вголос, пошепки, комбіноване, під лічбу; застосовують суцільне й вибіркове читання добре відомого тексту, з'ясовують важкі, невідомі слова; наскрізь – для уважного прочитання всього матеріалу; аналітичне – для критичного розбору; партитурне-швидке, динамічне. Вдпрацювання цих прийомів сприяють ігри, запропоновані класоводом на заняттях.

         1. "Засічна-кидок". При слові кидок всі починають читати для фіксування часу; коли пролунає засічка – школярі зупиняються, помічаючи останнє засвоєне слово. Відводять погляд. Відпочинок 10-20 сек.

         2. "Буксир". Спочатку веде вчитель, беручи на буксир весь клас. Потім сильніший учень-слабших товаришів. Тривалість 2-3 хв. – повторювати 3-4 рази на урок.

         3. "Блискавка". Вправи спрямовані на прискорення сприйняття тексту. Школярі читають різні тексти у звичайному для себе темпі. При слові блискавка вмикається метроном  найвищої швидкості. Діти квапляться дочитати. Після вимикання метронома переказують опановане.

         4. "Віконце". Класовод використовує фразоскоп, рядкоскоп (прямокутник 10х20 см з прорізом на рядок чи абзац). Діти читають однакові тексти на час. Далі переказують зміст або відповідають на контрольні запитання.

         5. "Розсипані склади". З поданих складів утворюють слова.

         6. "Луна".Один школяр (сильніший) веде, а другий, як луна, повторює читання першого.

         7. "Ігрові команди". Систематичне читання на час (3-5 хв.) кожній команді різними способами почергово: вголос, про себе, пошепки, з внутрішнім поговорюванням, що сприяє не лише запам'ятовуванню тексту, але й уточненню та диференціюванню сприйняттяю

         На кожному такому уроці не лише беруть участь і  розвиваються слухові, зорові та мовні аналізатори, а й формуються уміння та навички правильного, виразного читання.

І. УМІННЯ  ПРАВИЛЬНО ЧИТАТИ.

        -      спершу довідайтесь, хто автор твору і як називається книжка чи оповідання;

        -      перегляньте побіжно текст, ілюстрації до нього і приблизно визначте, про що читатимете;

        -      при читанні будьте уважними до кожного слова, речення; опанувавши рядок до кінця, не повертайтесь, якщо збагнули зміст;

-         після кожного абзацу робіть паузу;

-         намагайтеся зрозуміти, про що читаєте;

-         запам'ятайте героїв, послідовність подій;

-       спробуйте оцінити вчинки, стан персонажів. Які почуття і думки вони викликають у вас? Що б ви сказали про низ товаришам?

 

ІІ. УМІННЯ ЧИТАТИ ВИРАЗНО.

-         перечитайте, визначте, про що йдеться;

-         подумайте, що найголовніше в кожній частині тексту;

-         складіть за картинкою або запитанням розповідне, окличне речення;

-         прочитайте одне і те ж речення з різною інтонацією;

-         прочитайте речення однієї форми з різними відтінками;

-         визначте, які думки і почуття треба повідомити слухачам;

-      добираю речення (питальні, розповідні, окличні) для складання оповідання;

-      визначаю своє ставлення до того, про що читаю, щоб висловити настрій, почуття;

-      уявляю собі, який з уривків хотіла б перечитати;

-         визначаю темп, тон кожного уривка. Позначаю темпи: П-повільно,

               Ш - швидко, Н-нормально;

        -      перевіряю себе, чи правильно читала. Перечитую вголос текст, прислухаюсь, як це звучить.

Послідовність роботи над виразністю:

-         послухайте, де робить паузи вчитель  (де І, ІІ пауза тощо);

-         прочитайте мовчки текст і підготуйтеся до читання вголос;

-         читайте по черзі, дотримуючись всіх пауз.

 

ІІІ. УМІННЯ ВІДПОВІДАТИ НА ЗАПИТАННЯ.

 

-         уважно перечитую текст;

-         позначаю місця, що знадобляться для відповідей на запитання;

-         знаходжу ці відповіді на запитання, позначивши їх утексті.

IV. ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ТЕКСТУ.

 

-         читаю всю розповідь, звертаючи увагу на те, як вона побудована;

-         про що говориться на початку?

-         які події описані далі, чим закінчується зміст?

-         ділю текст на смислові частини, з'ясовую, чим вони розрізняються;

-         визначаю головну думку твору чи уривку;

-     перечитую кожну частину. Розказую своїми словами, про що йдеться в певній частині;

-         добираю до неї заголовок;

-         записую свій заголовок до кожної частини;

-         перевіряю себе за підручником, чи відбаває заголовок зміст.

 

V. ЯК КОРОТКО ПЕРЕКАЗАТИ ПРОЧИТАНЕ.

 

        -      перечитую текст, виділяючи в ньому основний зміст і запам'ятовуючи його послідовність:

-         виділяю основні смислові частини тексту;

-         складаю план і записую його;

-         перечитую весь текст, зазираючи до книжки;

-        переказую своїми словами так, щоб на кожний пункт плану була відповідь з трьох речень.

 

VI. УМНІННЯ ВІДТВОРЮВАТИ ПРОЧИТАНЕ

 (СЛОВЕСНЕ МАЛЮВАННЯ).

 

-         перечитую розповідь;

-         визначаю тему картинки та її назву;

-         встановлюю, які особи, предмети, події будуть зображені і як;

        -      знаходжу слова, що допоможуть намалювати картинку точно й образно;

-         уявляю її;

-         перевіряю текст, переглядаю й малюю словесну картинку.

 

VII. УМІННЯ ПРАЦЮВАТИ З НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНИМ ТЕКСТОМ.

 

-         читаю заголовок. Визначаю тему;

-         читаю весь текст, встановлюю його абзаци;

-         знаходжу зовнішній опис подій, фактів;

-         визначаю, якими прихованими ознаками наділено предмет чи факт;

-         встановлюю причини, факти, події, дії;

-         даю їм оцінку;

-         міркую, для чого автор розповів про такі події чи факти.

Часто вчителів турбує проблема: як поліпшити й водночас полегшити процес навчання для самих школярів, щоб їм у класі та вдома працювалося і цікаво, і приємно, щоб перважали позитивні емоції. Тоді праця здаватиметься захопливим заняттям, а не тягарем, учні охоче беруться за читання, в них збуджується інаростаєпізнавальнимй інтерес. Від цього виграє і зміст освіти.

Вчитель, якщо він насправді хоче активізувати діяльність школярів, мусить постійно шукати й удосконалювати навчальний матеріал, щоб закікавлювати всіх і кожного в класі.


Назад<->Далі

English French German Italian Portuguese Russian Ukrainian
Гість
Рекомендуємо Вам зареєструватися
або
авторизуватись
під своїм логіном та паролем

Гімн гімназії


Вже у коло зібралися діти,
Це Борисполя квіти рясні.
Через море, крізь хмари та вітер
Попливуть наших знань кораблі.
І лунатимуть сонячні марші,
Де не будеш, куди не підеш,
Бо квітуча гімназія наша -
Щирий край без кордонів та меж.
Приспів:

Тож прийдем, юні друзі, навчатись
У дзвінку гімназійну сім'ю,
Щоб батьків, вчителів шанувати
Й Україну любити свою.
На бориспільських світлих просторах
Чути голос ясних перспектив,
Майорить хай наш стяг веселковий
І веде до небачених див.

Після бурі веселка засяє,
А усмішка зігріє вуста.
Хай дорогу в майбутнє безкрає
Нам покаже зоря золота.
І дзвінке золотисте відлуння
Кожен день ми почуємо знов,
Так серця нам виспівують юні-
Вірим в РОЗУМ, НАДІЮ, ЛЮБОВ

Сл. Руденко Т. М.


Прослухати гімн

Тут має бути плеєр...